در ايامي كه قطار سهمگين قديمي ترين و ريشه دارترين باشگاه فرهنگي ورزشي كشور يعني " استقلال " با قدرت هر چه تمامتر در حال حركت بسوي قهرماني بود و تمامي حريفان را زير ميگرفت و هر كدام را با پنج گل و شش گل بدرقه ميكرد ناگهان با يك بازي ورق برگشت و آب گل آلود شد ؛ آن زمان بود كه عده زيادي قلابها را بدست گرفته و نهايت توان خود را بكار گرفتند كه تا جايي كه ميتوانند ماهي بگيرند، و شايعه پشت شايعه ساختند و حاشيه پشت حاشيه .
اما
شايعه سازان هفته هاي گذشته اين بار با اطمينان بيشتري احتمالات زير را محتمل ميدانند و ميگويند : چهار احتمال قوي براي تباني استقلاليها در راه قهرماني قريب به يقين مينمايد :
1_تباني فولاد با استقلال !
بعضي ميگويند فولاد پشت پرده با استقلال تباني كرده كه ذوب آهن را ببرد كه اين صد درصد به نفع استقلال بوده و مقدمات قهر ماني آبي پوشان را فراهم ميكرده كه بعيد هم بنظر نميرسد.!
2_تباني ذوب آهن با فولاد !
بعضي هم كه با هوشتر بنظر ميرسند ميگويند كه ذوب آهن با فولاد تباني كرده (البته آنهم پشت پرده ) كه به فولاد ببازد (البته نه با اين باخت سنگين كه ظاهرا در اينجا فولاديها جرزني كرده اند و كمي بيشتر ازاشتهاي ذوب آهن گل زده اند ) كه هر چند به نفع فولاد است ولي هوش سرشار اين افراد ميگويد كه بيشتر به نفع استقلال بوده و آنهم به قهرماني استقلاليها كمك مي كرده !
3_تباني ذوب آهن با استقلال !
عده اي هم كه با ديد كارشناسي تر موضوع را بررسي ميكرده اند ميگويند كه ذوب آهن با استقلال تباني كرده (احتمالا آنهم پشت پرده ) كه به فولاد ببازد به نفع استقلال تا آبي ها را به قهرماني نزديكتر كند.
4_تباني پيام با استقلال !
و عده اي هم كه با ذره بين و شايد هم با ميكروسكوپ الكتروني جزئي ترين مسائل را زير نظر دارند ميگويند كه پيام با استقلال تباني كرده ( البته اين يكي روي پرده ) كه به استقلال ببازد و با يك تير دو نشان بزند تا هم سقوط خود را قطعي كرده باشد و هم به قهرماني استقلال كمك كند .

حالا به نظر شما كدام گزينه صحيح است يا صحيح تراست ؟ الف ، ب ، جيم ،يا دال .
مسئولان قول داده اند كه به كساني كه پاسخ صحيح يا صحيح تر بدهند به قيد قرعه كشي جوايز نفيس يا نفيس تري اهدا خواهد شد . " انشاالله "





ولي با همه اين تفاسير كارشناسي آنچه مقصود اصلي نگارنده از اين نقد است اينستكه : از همه اين حرفها گذشته اصل مهمي كه در ميان هياهوي تمامي اين جنجالها ثابت شد اين بود كه حالا همه اسقلاليها و حتي همه طرفداران فوتبال و ورزش و جوانمردي بدون هيچ شكي روي " مردي و مردانگي " همه خوزيهاي خونگرم ( خوزستانيها ) و مجيد خان جلالي قسم ميخورند . " اي والله "
حالا بياييم و اين روز فوتبال پاك و بياد ماندني ورزش كشور را به خاطرها و نه به خاطره ها بسپاريم واز احساس شرافتمندانه اي كه تمامي وجود مجيد جلالي و خوزستانيهاي جوانمرد را فرا گرفته كه سربزير اما سربلند و سرفراز از عملكرد قابل تحسين خود با غرور سخن ميگويند ، درس بگيريم و آنرا بعنوان يك اصل اساسي و مهم در روزهاي آتي ورزش كشور مبنا قرار دهيم .


یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا